Gode navne og dårlige navne

Virksomheder kan have mange navne. De kan både være gode og dårlige, og heldigvis er der altid mange holdninger til netop det spørgsmål. Det kan selvfølgelig også være svært, at beslutte sig for det helt rigtige navn.

Det virker ofte til, at det er en mere eller mindre tilfældighed der gør, om en virksomhed ender med at hedde det ene eller det andet. Denne tilfældighed kommer så til at blive et nøglepunkt i virksomhedens identitet fremadrettet, og inden man har set sig om, så er det blevet til facadeskiltning, brevhoveder og firmatøj som alt sammen bærer virksomhedens navn. Heldigvis er intet jo for evigt, og man kan altid vælge at få sig et nyt navn. Man har gennem historien set flere eksempler på, at en virksomhed har ændret navn. Resultatet af sådan et navneskifte har dog ofte haft meget forskellig resultat. Uanset hvad, så skal en virksomhed jo bruge et navn.

Uanset om det er godt eller dårligt, så handler det vel i virkeligheden om, at navnet skal kunne huskes at virksomheden interessenter.

street-signs-1468912